هنر در عزاداری‌ها این است که اعمال‌مان را تبدیل به عمل صالح کنیم
کد خبر: 4076578
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

هنر در عزاداری‌ها این است که اعمال‌مان را تبدیل به عمل صالح کنیم

امام جمعه ابهر گفت: هنر در عزاداری‌ها این است که اعمال‌مان را تبدیل به عمل صالح کنیم و در این رابطه باید پیش از هر چیزی به امام حسین(ع) اقتدا کرده و در مقابل هرگونه تحریفی بایستیم و سبک زندگی امام حسین (ع) را برای خود الگو قرار دهیم.

عزاداری‌
به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام‌ جمعه ابهر، ظهر امروز ۱۶ مرداد در جمع عزاداران حسینی به سیره ائمه‌طهار(ع) و امامان بویژه امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) پرداخت و اظهار کرد: کسی که به امام حسین(ع) اقتدا می‌کند باید فسادستیز، انحراف‌ستیز و پرهیز از زندگی اشرافی و غربی داشته باشد چرا که در مقابل دشمنان علی(ع) و شهید محرم کسانی بودند که هم از هوای نفس پیروی می‌کردند که همین امر سبب شد که در سپاه دشمن قرار گیرند.
وی به اهمیت جایگاه نماز به ویژه نماز ظهر عاشورا پرداخته و گفت: هیات مذهبی ضمن اهمیت دادن به نماز اول وقت باید جلوی برخی بدعت‌ها و انحرافات را هم بگیرند تا حادثه کربلا و پیام آن به خوبی به مردم منتقل شود و حلاوت و شیرینی پیام عاشورا به جهانیان مخابره شود و هم جلوی سوءاستفاده‌ها توسط دشمنان و یزیدیان زمان گرفته شود.
وی افزود: هنر در عزاداری‌ها این است که اعمال‌مان را تبدیل به عمل صالح کنیم و در این رابطه باید پیش از هر چیزی به امام حسین(ع) اقتدا کرده و در مقابل هرگونه تحریفی بایستیم و سبک زندگی امام حسین (ع) را برای خود الگو قرار دهیم.
این‌ کارشناس دینی خاطرنشان کرد: عزاداری واقعی این است که با غلبه احساسات بر سینه می‌زنیم و یا به زنجیرزنی می‌پردازیم ولی با کوبیدن بر طبل‌های دو متری و غول‌پیکر هیچ حسی ایجاد نمی‌شود، لذا در عزاداری‌ها باید به دنبال ایجاد حس قلبی و ایجاد معرفت در نفس خود باشیم.
انتهای پیام
captcha